Heteromonstret filosoferar, del 2

Ibland förvirrar jag inte bara min omgivning, utan även mig själv.

Låt mig utveckla:
Igår skrev jag ett inlägg om HBT-personer och att det verkade som att de fått olika frågor om sina kroppar med anledning av vilket kön de hade. Ironiskt i ordets rätta betydelse(tror jag, som är sämst på att uppfatta och förstå ironi oftast..)

Sedan gick jag in på Gaymasens blogg och läste alla hans inlägg under "Homosexualitet" och kommenterade lite här och var, som man gör.

Men, sedan hände det något i mitt huvud, när jag satt där och kände mig härligt fördomsfri, HBTQ-liberal och allmänt härlig, så kom jag på att sist jag faktiskt såg ett gaypar(som råkade vara killar i detta fall) tittade jag väldigt mycket, stirrade till och med, och jag minns att det kändes väldigt konstigt.

Just det att jag som anser mig själv vara väldigt liberal när det kommer till just detta, reagerade med att stirra och känna mig obekväm när ett gaypar hamnade mittemot mig kan jag inte riktigt förklara eller förstå.

Kanske är jag bara ovan och borde "bli utsatt" för fler pda:s av HBTQs, eller så har min barndoms HBTQ-fobier och anti-attityder ändå fått någon sorts fäste i mig. Självklart vill jag tro att det är alternativ 1 som är det sanna, men mest troligt är det en kombination av båda som förorsakat min reaktion.

Nästa gång ska jag inte stirra. Hoppas jag.

                                            Bild lånad från Gaymasens blogg


Kommentarer
Postat av: Gaymasen

Det är många som tittar många gånger. Men stirrandet i sig behöver ju inte vara något negativt. Det kan ju vara av ren nyfikenhet också. :)



2011-08-08 @ 21:36:52
URL: http://gaymasen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback