Varför tränar du?

Idag läste jag en ganska intressant "artikel" i Metro, när jag var på väg till jobbet, där det stod att det inte var helt säkert att enbart träning/fysisk aktivitet var den avgörande faktorn för hur gammal man blir.
I texten ställde de frågan "varför tränar vi då?", som om den enda anledningen att träna var att man vill leva tills man är minst 100 år.

Jag är rätt säker på att de flesta tränar av fåfänga skäl alternativt för att vännerna gör det, för att undvika ohälsa eller helt enkelt för att må bra i största allmänhet, men jag har aldrig någonsin hört någon säga att de tränar för att de vill leva tills de blir 100 år gamla, minst! 

I artikeln verkade det dock synnerligen självklart att det skulle vara just därför man vill träna och ingen annan anledning kunde tänkas vettig! 

Konstigt, tyckte jag och skrev det här inlägget för några h sen, men blev tyvärr utloggad innan jag publicerade originalet, som var såå mycket bättre än detta. Håll till godo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback