Daniel vs Oscar

När jag lyssnade igenom Oskar Linnros album Vilja Bli på Spotify för 10:e gången insåg jag något: Alla hans låtar handlar om sex. Döm om min besvikelse! T o m fina Annie Hall, se textexempel nedan.

Om du vore mer som mig
Skulle jag gå ner på dig
Om du vore mer som hon i Annie Hall

                                                        

När man däremot lyssnar på hans kompis och ex-Snook-kollega Daniel Adams-Ray, får man ett mysigare intryck, iallafall om man är som mig. Textexempel ur Gryningspyromanen nedan:

En prostituerad soluppgång där jag blickar ut
Jag vill kramas och kyssas men du vill knulla mig

Precis som Daniel skriver i sista textraden i mitt exempel känner jag oftast med pojkarna. Jag har så många prospects, men alla vill bara ligga. Alla är som Oskar, fast jag önskar att de var som Daniel.




Hur gör man för att få det man vill ha, om det inte är sex?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback