Neonnaglar,lång dag i Kista och en ovanlig natt

Japp, så kan man summera min kväll igår, även om de neonrosa naglarna hängt med hela veckan, så kändes de ändå viktiga att nämna i rubriken.

Avslutade min arbetsdag igår med att ställa utca 170 flaskor vin på kontoret, inför sommarfesten som går av stapeln här ikväll, som jag missar med anl av vår roadtrip till Paris.
Egentligen kände jag inte att jag hade lust, ork eller tid, men det kändes viktigt att repa mitt engagemang i vårt personalråd för VDn, så det var bara att vika en h efter ordinarie arbetstid till att springa runt i 27-28 graders värme på 4 våningar och placera ut vin på alla platser.
Phew, säger jag bara! Tur att jag inte var ensam, utan hade hjälp av 2 st till! :)

Paniken inför att packa för den här resan har varit helt orealistiskt stor, har aldrig någonsin varit med om att jag haft sån ångest inför vad jag ska ha med och på mig på en resa, helt sjukt! Det är väl ingen där som kommer att bry sig om vad jag har på mig!? Men man vill ju alltid känna sig snygg och välklädd, så det var en jääävla tur att Åhléns hade rea på precis det jag behövde igår: shorts! Hittade ett par svarta och ett par jadegröna på rean, fick båda för 348 kr blankt! big like

Sen var jag ju tvungen att hitta en ny bok att läsa under resan också, det blev efter mycket letande på Pocket Shop Dyngkåt och hur helig som helst av Mia Skäringer, denna underbara varelse!

Kom hem 21.30 och paniken hade inte lagt sig alls, den var klarvaken och jag packade och packade och packade, så nu är nog allt med. Tror jag.. :s

Inatt/imorse drömde jag dessutom om att jag var på en laxodling och det var verkligen otroligt mycket lax där.. har aldrig drömt något liknande, kan det betyda att jag ska bli rik? Lax är ju ändå slang för tusen kr, tänker jag.. ;)

Fick dessutom äran att bli väckt av ett okänt nr kl 03:14 OCH kl 03:26, mycket kul och mysigt; crazy mofo! Återgäldade tjänsten med ett surt sms för en h sen, men nyfikenheten ligger kvar som en dimslöja.

Nu blir det jobb i 3,5 h till, sen kånka den fina stora väskan hela vägen tillbaka till Kista C, åka till Fridhemsplan och sedan Centralen och hoppa in i en stor bil med alla mina närmaste vänner(nästan alla iaf..) och förhoppningsvis lämna Stockholm omkring 15-16..
Jag är spänd av förväntan och samtidigt skraj, såklart, som jag är inför allt jag inte gjort förut.
Men det blir kul!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback